Najnowsze wpisy

2017-11-03

Nowość Polecany
2017-10-30

2017-10-30

Nowość Polecany

Po Dniu Otwartym zapraszam na nową edycję JOGI OD PODSTAW.

Dużo czasu poświęcimy na pracę nad dnem miednicy. To podstawa do zdrowego funkcjonowania narządów wewnętrznych. Świadoma praca w tym miejscu wymaga uwagi ale odwdzięcza się złagodzeniem napięć kręgosłupa, wyciszeniem i relaksem.

Nauczymy się jak budować kontakt z własnym ciałem, poznawać jego granice i je stopniowo je przesuwać zwiększając zakresy ruchów, rozciągając to co spięte, wzmacniając słabsze obszary.

KURS w systematyczny, regularny i uporządkowany sposób wprowadza w praktykę jogi jako praktykę uważnej pracy z ciałem.

Zajęcia będą się odbywać w poniedziałki i środy 18.00-19.30


2016-03-08

Jak się zapisać na jogę?

Wystarczy telefon lub mail…i gotowe. 

Jaką grupę wybrać?

Jeśli jesteś osobą początkującą to masz do wyboru trzy możliwości: 1) kurs podstawowy, 2) zajęcia początkujące, 3) zajęcia ogólne.

Kiedyś były tylko klasy ogólne na które chodzili wszyscy, wyboru nie było. Potem pojawiły się lekcje początkujące i kursy podstawowe. Można wybrać każdą z tych trzech opcji. 

Jeśli pójdziesz na lekcję ogólną to spotkasz tam osoby takie jak Ty i z takie dłuższą praktyką, pozycje będą bardziej zróżnicowane, przy trudniejszych pozycjach zawsze są podawane warianty łatwiejsze. Z takich lekcji można bardzo dużo wynieść, pod warunkiem, że ambicje nasz nie przerosną.

Jeśli wybierzesz lekcję początkującą to na niej będą pojawiały się pozycje z pewnego podstawowego zakresu. Możesz wykupić dowolną ilość takich lekcji i w ten sposób dostosować częstotliwość zajęć do swoich możliwości.

Kurs podstawowy podobnie jak grupa początkująca, zawiera najbardziej podstawowe pozycje ale trzeba go wykupić jako całość. Plusem takiego rozwiązania jest lepsze usystematyzowanie zajęć. 

Czy trzeba zaczynać od kursu podstawowego?  

Nie, można wybrać grupę początkującą, lub ogólną. Patrz wyżej.

Jak się ubrać na zajęcia?

Wygodnie, wygodnie, wygodnie  To pierwszy warunek. Powinniśmy mieć swobodę ruchów. Dobrze jeśli odsłonięte pozostaną kolana i łokcie, to pozwoli nauczycielowi sprawdzić czy pozycja wymaga korekty, czy jest prawidłowo ułożona.

Ćwiczymy na boso ale warto zabrać ze sobą skarpetki, przydają się podczas relaksu.

Jak się przygotować do pierwszych zajęć?

Najlepiej uprzedzić o takim zamiarze (mail, telefon) i umówić się 15 wcześniej aby porozmawiać z osobą prowadzącą zajęcia. Należy zabrać ze sobą wygodny strój, na godzinę, półtorej godziny przed zajęciami ograniczyć posiłki. 

Co mam zrobić jeśli jakaś pozycja będzie dla mnie zbyt trudna?

Po pierwsze zgłosić to nauczycielowi. Zawsze znajdzie się jakiś lepszy wariant. 

Trudność może wynikać z różnych przyczyn. Można mieć akurat słabszy dzień, gorsze samopoczucie, może coś boleć albo po prostu pozycja może jakoś tak dziwnie wyglądać… Zawsze dobrze jest zadbać o siebie pamiętając, że nie wszystko jest dla wszystkich od razu.

Czy trzeba mieć swój własny sprzęt?

Nie trzeba, studio jest wyposażone we wszystkie niezbędne pomoce.

Czy do jogi jest potrzebne przygotowanie?

Nie. Wszyscy kiedyś zaczynali, nawet jeśli niektórzy o tym zapomnieli 

Zajęcia jogi są stworzone dla osób, które chcą uczyć się i ćwiczyć jogę.

Dlaczego ćwiczymy na boso?

Równowaga, wyciszenie, spokój, rozluźnienie, ulga w napięciu ciała a zwłaszcza pleców. To najczęstsze przyczyny dla których ludzie trafiają na zajęcia. A pierwszym etapem od którego zaczynamy naszą podróż do wewnętrznego spokoju jest UGRUNTOWANIE.

Stopy, poczucie kontaktu z ziemią jest podstawą praktyki. 

Praktyka jogi zaczyna się od stóp. A im więcej warstw nas od nich i od ziemni oddziela tym trudniej nam o ten kontakt.

Na zajęciach jednak raczej zachęcamy do praktyki na boso niż ją wymuszamy. 

Dlaczego na zajęciach nie można pić wody?

Można pić, nie jest to zabronione ale lepiej tego nie robić. Jeżeli często pijemy wodę, wystarczy napić się przed zajęciami. Jeśli pragnienie nadal nas trawi, można pójść do szatni. Wody nie zabieramy na salę bo zawsze może się wylać.

Jest jeszcze jeden praktyczny powód, pozycje jakie wykonujemy mogą różnie oddziaływać na pełen żołądek. Zwłaszcza jeśli są to skręty, skłony, pozycje odwrócone. Trudniej je wykonać z pełnym żołądkiem.

Co mam zrobić jeśli czuję napięcie?

Rozluźnić się i odetchnąć 

Warto też o tym poinformować nauczyciela. 

Kiedy zaczynamy, wszystko jest dla nas nowe, trudne, często niezrozumiałe. Nie czujemy się pewnie. I bardzo się staramy. 

Tym staraniom towarzyszy często zaciśnięte szczęki, palce, gardło. Zatrzymujemy oddech co potęguję napięcie. Ale powoli, kiedy sobie odpuścimy, napięcie znikną a pozycje staną się bardzo przyjemne i lekkie.